bull?



Och ännu en dag har gått, den här dagen gick nå otroligt sakta! Sen ja kom hem så har jag bara slappat, lagat lite mat, slappat och slappat! Imorgon blir det sovmorgon! Skulle från början jobba dag men valde att jobba kväll istället, jag behöver sömn! Igår så hade jag svårt att sova, man får se så mycket på avdelningen som man behöver ligga och reflektera över, det är så otroligt många livsöden man får följa. Vilken erfarenhet säger jag bara.. och ännu är det inte slut. Jag kanske ska beskriva avdelningen lite mer så att ni inte bara tror att vi gör gynundersökningar hela dagarna. På avdelningen ligger kvinnor med olika slags problem, kvinnorna som ligger där är inlagda så det är inte detsamma som en gynmottagning. Problemen kan vara allt från cancer i de nedre regionerna så som livmoderhalscancer osv.. samt missfall, abort, illamående under graviditet så att man inte får i sig den näring man behöver, vaginala blödningar, att man ska operera bort livmodern, cystor i underlivet, framfall osv osv.. Så nu vet ni det :)  Det känns som att det kommer bli svårt att toppa denna praktikplats. I termin 4 ska vi dock praktisera på psyk (vissa av oss) det ligger mig varmt om hjärtat så det kan nog bli spännande det me.
Näe nu har ja pladdrat på för mkt.. så blire när man inte har nå vettigt att säga och bara låter fingrarna styra.

Min soffkamrat är påväg hit och eftersom vi har en del snack att ta igen så behövs nå snacks till det.. hmm.. undrar om ja inte ska fixa lite gurka med dipp.. SOS har fortfarande öppet.. dom har mörk choklad.. Mmm.. svårt val. Farligt att bo vid en sibyllakiosk I must say!


Nu ger jag mig innan jag börjar dela in detta i kapitell.
Sov gott med er! :)




Kommentarer
Postat av: sanna

åh vilka starka intryck du måste få in hela dagarna på ett sånt ställe! Lite scary!?



Synd att ja inte behövde läggas in den här gången! då kanske jag skulle kunnat få va där och ha dig som sjuksköterska! haha då kanske du kunnat smälta chiklad och smyga ner i mitt dropp!! =) haha

puss på dej söt!

2010-09-23 @ 20:16:59
URL: http://sanini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0