Ren lycka


Befinner mig under några dagar nu i vackra Torsby. Idag när karln min begav sig för att hjälpa en vän att skotta dynga (där går gränsen för mig) så begav jag mig mot stranden... Går man nämligen igenom en bit skog här så kommer man till en fin strand. Helt själv va ja på stranden och runt sjön fanns bara berg och skog.. Stugorna jag såg runt sjön kunde räknas på en hand. En simtur där.. soligt väder.. med en sjudundrandes utsikt så kändes det jäkligt lätt att leva. Efter en simtur och lite torkande i solen så flätade jag armband av grässtrån och plockade blåbär.. Juppjupp idag har jag varit en riktigt liten skogsmulle.
Btw.. förförra veckan fick ja även min första fisk, två på samma kast måste ja tillägga. Makrill :) vi seglade ut, grillade makrillen vi fångat och kokade potatis i saltvattnet från havet. Vart har storstadstjejen i mig tagit vägen tro?
Om några dagar så beger jag mig mot sthlm, får väl se om hon kommer tbx då ;)



Kommentarer
Postat av: lärkan

va mysigt:)

låter som den svenska sommarsemestern man fick höra i astrid lindgren sagor när man var liten. Att man ska behöva åka ända till torsby för att uppleva den ingick inte dock, som jag minns iaf.

Kramisar!

2011-07-14 @ 09:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0