Räknestuga och alkoholhaltiga drycker.

Imorgon så är det en viss jag som har läkemedelstenta.. inte nog med det utan vi ska även klara den me 100% och utan miniräknare! Men nu är jag pepp som bara den så bring it on!

Om vi någon gång skulle behöva späda ut 40% vodka (en sjuttis) för att få massa drinkar.. (vi säger 7% drinkar..som en starcider) så hör och häpna mina vänner..så kan jag nu räkna ut hur mycket vi måste späda ut vodkan me, utan miniräknare!!! (jag känner mig som Julia Roberts i Pretty Woman när hon sitter på balkongräcket och säger No hands, No hands!)




Alltså.. späder vi ut 40% vodka med 3,3 Liter vätska utan alkohol så får vi 4 liter drinkar med alkoholhalten 7% som en starkcider.

Nu är det iofs spädningar av läkemedel vi ska lära oss att räkna.. men det är ju kul att se att man kan ha nytta av denna kunskap även utanför jobbet :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0